Παρασκευή, 25 Απριλίου 2014

Τα θαλασσινά κρύβουν το μυστικό της μακροζωίας; Χαρίσει χρόνια ζωής.

5 48

 alt

Στο κέλυφος των θαλασσινών φαίνεται ότι βρίσκεται το κλειδί για τη μακροζωία, καθώς σύμφωνα με νέα μελέτη μια ουσία που παράγεται από αυτό φαίνεται ότι αυξάνει το προσδόκιμο ζωής.

Η ουσία λέγεται γλυκοζαμίνη και όπως διαπίστωσαν επιστήμονες στην Ελβετία κατά τη διάρκεια της μελέτης τους σε ποντίκια, η χορήγησή της συμπληρωματικά με την κανονική διατροφή μπορεί να χαρίσει χρόνια ζωής.

Η μελέτη πραγματοποιήθηκε από ερευνητές του Ελβετικού Ομοσπονδιακού Ινστιτούτου Τεχνολογίας στη Ζυρίχη, οι οποίοι αναφέρουν στην έκθεσή τους ότι η γλυκοζαμίνη φαίνεται ότι «ξεγελά» κατά κάποιον τρόπο τον οργανισμό δημιουργώντας αμινοξέα, τα οποία εκείνος αντιλαμβάνεται σαν πρωτεΐνες.

 Έτσι, ο οργανισμός νομίζει ότι από τη διατροφή λαμβάνει κυρίως πρωτεΐνες και όχι υδατάνθρακες, με αποτέλεσμα να μειώνεται το σωματικό βάρος και να αποφεύγεται ο κίνδυνος σοβαρών προβλημάτων υγείας, όπως είναι ο διαβήτης και η υπέρταση.

Η γλυκοζαμίνη δημιουργείται κυρίως από το κέλυφος των θαλασσινών, όπως είναι οι γαρίδες, τα καβούρια και ο αστακός, ενώ ο οργανισμός αρχίζει να την παράγει μετά την ηλικία των 45 ετών.

Μάλιστα, ήδη χρησιμοποιείται για την αντιμετώπιση της αρθρίτιδας, επειδή συμβάλλει στην παραγωγή αρθρικού υγρού και ενεργοποιεί τη διαδικασία της αυτοΐασης στους χόνδρους.

Παλαιότερη μελέτη με θέμα τη γλυκοζαμίνη και τη σχέση της με τη μακροζωία, έδειξε ότι η ουσία μειώνει τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου από οποιαδήποτε αιτία σχεδόν κατά 20%, τον κίνδυνο θανάτου από καρκίνο κατά 13% και από σοβαρές παθήσεις του αναπνευστικού κατά 41%.

Η μελέτη αυτή πραγματοποιήθηκε το 2012 από ερευνητές του αμερικανικού Κέντρου Έρευνας για τον Καρκίνο Fred Hutchinson, με τη συμμετοχή 77.000 ατόμων, ενώ τα αποτελέσματά της είχαν δημοσιευθεί στην Ευρωπαϊκή Επιθεώρηση Επιδημιολογίας.


πηγη: http://www.naftemporiki.gr


Παρασκευή, 25 Απριλίου 2014

Κατάργηση ερασιτεχνικής άδειας αλιείας για ανάπτυξη τουρισμού

5 48

alt


Xαράς ευαγγέλια για τους ερασιτέχνες ψαράδες καθώς, σύμφωνα με το άρθρο 14 του νομοσχεδίου για τα σκάφη αναψυχής του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου «καταργείται η ατομική ερασιτεχνική άδεια αλιείας καθώς και η υποχρέωση εφοδιασμού του σκάφους ή των επιβαινόντων σε αυτό με την αντίστοιχη ερασιτεχνική άδεια για τη διενέργεια θαλάσσιας ερασιτεχνικής αλιείας, με την επιφύλαξη των απαγορεύσεων και περιορισμών της ισχύουσας νομοθεσίας ως προς την πώληση, την εμπορία, τα είδη, τις ποσότητες των αλιευμάτων, τα μέσα, τα αλιευτικά εργαλεία καθώς και των εποχικών και χρονικών περιορισμών και απαγορεύσεων».

Παράλληλα με την κατάργηση γραφειοκρατικών διαδικασιών που περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο, όπως αυτή για τις ερασιτεχνικές άδειες αλιείας, αποδεσμεύονται σύμφωνα με τον υπουργό κ. Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη περίπου 850 λιμενικοί από τα λιμεναρχεία όλης της χώρας και θα απασχολούνται σε ελεγκτικούς μηχανισμούς και σε άλλες μάχιμες υπηρεσίες.

Ειδικότερα, όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου, στο συγκεκριμένο άρθρο στις παραγράφους 2 και 3 «προτείνονται ρυθμίσεις που έχουν ως στόχο να διευρύνουν τις δραστηριότητες που μπορούν να συνδυαστούν και να ενισχύσουν την ελκυστικότητα και ανταγωνιστικότητα των υπηρεσιών θαλάσσιου τουρισμού στην Ελλάδα. Στο πλαίσιο αυτό, καταργείται η υποχρέωση εφοδιασμού με ερασιτεχνική άδεια αλιείας (ατομικής και σκάφους) για τη διενέργεια θαλάσσιας (ερασιτεχνικής) αλιείας. Περαιτέρω, η κατάργηση της έκδοσης και θεώρησης των ερασιτεχνικών αδειών θαλάσσιας αλιείας, αναμένεται να οδηγήσει στην εξοικονόμηση σημαντικού αριθμού εργατοωρών και προσωπικού για τις Λιμενικές Αρχές, που θα διευκολύνει και θα βελτιώσει το ελεγκτικό τους έργο, ιδίως ως προς τη διέλευση των συνόρων και την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας».

Στην έκθεση «επισημαίνεται ότι δεν υπάρχει άμεσα δυνατότητα κάλυψης των κενών οργανικών θέσεων του Λιμενικού Σώματος-Ελληνική Ακτοφυλακή, συνεπώς η βελτίωση του έργου των Λιμενικών Αρχών μπορεί να προκύψει κυρίως μέσα από την ορθολογιστική οργάνωση των καθηκόντων τους».

Ισχύουν όλα εκτός της άδειας


Παρασκευή, 25 Απριλίου 2014

Καταργήθηκε η ερασιτεχνική άδεια αλιείας

5 48

alt


Σύμφωνα με την παράγραφο 2, άρθρο 14, του νόμου 4256/2014 καταργήθηκε η ατομική ερασιτεχνική άδεια αλιείας, καθώς και η υποχρέωση εφοδιασμού του σκάφους ή των επιβαινόντων σε αυτό με την αντίστοιχη ερασιτεχνική άδεια για τη διενέργεια θαλάσσιας ερασιτεχνικής αλιείας, με την επιφύλαξη των απαγορεύσεων και περιορισμών της ισχύουσας εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας ως προς την πώληση, την εμπορία, τα είδη, τις ποσότητες των αλιευμάτων, τα μέσα, τα αλιευτικά εργαλεία, καθώς και των εποχικών και χρονικών περιορισμών και απαγορεύσεων.

Επιπλέον, με την παράγραφο 2, άρθρο 14, του ίδιου νόμου, οι επιβάτες των πλοίων αναψυχής μπορούν να πραγματοποιούν ερασιτεχνικές καταδύσεις αναψυχής, σύμφωνα με τις προϋποθέσεις της ισχύουσας νομοθεσίας.

Για περισσότερα δείτε τον νόμο: 4256/2014 (ΦΕΚ/92/Α'/2014)


Παρασκευή, 25 Απριλίου 2014

Στη μάχη για την ανάπτυξη αγροτικός τομέας και ιχθυοκαλλιέργειες.

5 48

alt
Ενόψει της συνεδρίασης του Eurogroup της 5ης Μαΐου, όπου θα συζητηθεί το νέο δεκαετές αναπτυξιακό σχέδιο για την Ελλάδα και κυρίως ο τρόπος χρηματοδότησής του, στη συνεδρίαση του EuroWorkingGroup, ο πρόεδρος του Συμβουλίου Οικονομικών Εμπειρογνωμόνων Π. Τσακλόγλου αναμένεται να παρουσιάσει τους βασικούς άξονες. Εν τω μεταξύ χθες υπεγράφη στο υπουργείο Οικονομικών η τελική συμφωνία για τη συμμετοχή της KfW στο ελληνικό επενδυτικό ταμείο μεταξύ του Κ. Χατζηδάκη και του εκτελεστικού αντιπροέδρου της KfW Lutz Christian Funke.

Το νέο δεκαετές σχέδιο τέθηκε και επί τάπητος σε σύσκεψη στο υπουργείο Οικονομικών, υπό τον Γ. Στουρνάρα με τη συμμετοχή και εκπροσώπων του ΠΑΣΟΚ. Σύμφωνα με πληροφορίες η ελληνική κυβέρνηση έχει ήδη συντάξει προσχέδιο του αναπτυξιακού πλάνου, κωδικοποιώντας επί της ουσίας τα ευρήματα των τριών μελετών που έχουν κάνει το ΚΕΠΕ, το ΙΟΒΕ και η εταιρία McKinsey.

 

Μεγάλο ζητούμενο είναι η διασφάλιση χρηματοδότησης για την αύξηση των επενδύσεων με τη δημιουργία συγκεκριμένων χρηματοδοτικών οχημάτων και την προσέλκυση ξένων κεφαλαίων, αλλά και την πλήρη αξιοποίηση του ΕΣΠΑ.

 

Στο τετρασέλιδο προσχέδιο έχει γίνει κωδικοποίηση των κλάδων που μπορούν να πρωταγωνιστήσουν την επόμενη δεκατία αλλά και οριζόντιων πολιτικών που θα καταστήσουν σαφές και ελκυστικό το επενδυτικό τοπίο στην Ελλάδα. Στο πλέγμα αυτών των πολιτικών εντάσσονται ζητήματα, όπως το φορολογικό πλαίσιο, η γραφειοκρατία και η εξομάλυνση ζητημάτων που έχουν να κάνουν με δικαστικές προσφυγές. Πρέπει άλλωστε να σημειωθεί πως όσο επιτυγχάνονται οι δημοσιονομικοί στόχοι, αυξάνονται οι βαθμοί ελευθερίας και για μείωση της γενικής φορολογικής επιβάρυνσης, με τον Πρωθυπουργό να έχει ήδη δεσμευθεί για μείωση των φορολογικών συντελεστών στις επιχειρήσεις όταν το επιτρέψουν τα δημόσια οικονομικά.

 

Όσον αφορά στους κλάδους οριοθετούνται τομείς αιχμής, στους οποίους εντοπίζονται συγκριτικά πλεονεκτήματα, όπως ο τουρισμός , η ενέργεια, ο αγροτικός τομέας, οι τηλεπικοινωνίες , οι νέες τεχνολογίες, οι μεταφορές, η διαχείριση απορριμάτων, logistics, ιχθυοκαλλιέργειες, ναυτιλία, φαρμακευτικός κλάδος.

 

Στο θέμα δίνουν ιδιαίτερη βαρύτητα οι εταίροι μας όπως άλλωστε κατέστη σαφές και στη συνεδρίαση του Eurogroup στην Αθήνα. Και αυτό επειδή, η διασφάλιση επαρκών ρυθμών ανάπτυξης τα επόμενα χρόνια ουσιαστικά θα θωρακίσει την προσπάθεια να καταστεί βιώσιμο το ελληνικό χρέος και να διασφαλιστεί η δημοσιονομική εξυγίανση. Ειδικά όσον αφορά στο Ελληνικό Αναπτυξιακό Ταμείο, χρηματοδότησης μικρομεσαίων επιχειρήσεων και έργων υποδομής, ο σχετικός νόμος ψηφίσθηκε στο τελος του 2013, και στο κεφάλαιο του Ταμείου θα συμμετάσχει η Γερμανική αναπτυξιακή τράπεζα KfW με 100 εκατ. ευρώ. Η Ελλάδα θα συνεισφέρει, με πόρους διαρθρωτικών ταμείων, περίπου 200 εκατ. ευρώ, ενώ δηλωση ενδιαφέροντος για συμμετοχή εχει κάνει επίσης το Ιδρυμα Ωνάση. Το Ταμείο αναμένεται να μπορεί να ενισχύει τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις όχι μόνο για νέες επενδύσεις, αλλά και για αναχρηματοδότηση υφιστάμενων δανείων, διαθέτοντας για το σκοπό αυτό σε πρώτη φάση 500 εκατ. ευρώ.

 

Στόχος του πλέγματος των παρεμβάσεων που δρομολογούνται είναι το 2020 το ΑΕΠ να επιστρέψει στα προ κρίσης επίπεδα, στην περιοχή των 230 δισ. ευρώ, να αυξηθεί δηλαδή κατά περίπου 43 δισ. ευρώ.

ΠΗΓΉ: http://www.paseges.gr


Πέμπτη, 24 Απριλίου 2014

Αγκυροβολία σε φυσικούς όρμους και η καταπόνηση των σχοινιών

5 48

alt

πηγή: http://www.thalassamedia.gr

Σε πολλούς από εμάς τους «φουσκωτοπαθούντες», αρέσει να ζούμε σα Ροβινσώνες, αποφεύγοντας το συνωστισμό των μαρινών και των λιμανιών, απαρνιώμενοι συγχρόνως την ευκολία που αυτά προσφέρουν. Όμως μια τέτοια επιλογή, δεν πρέπει να γίνεται απερίσκεπτα.

(Γράφει ο Θωμάς Παναγιωτόπουλος)

Αν λοιπόν ανήκουμε στην κατηγορία εκείνων που προτιμούν να αγκυροβολούν και να διανυκτερεύουν σε φυσικούς όρμους της αρεσκείας τους, να απολαμβάνουν τη μοναξιά της νύχτας και να ξεκινούν τη μέρα τους με μια βουτιά σε πεντακάθαρα νερά, τότε πρέπει να συνειδητοποιήσουμε πως αυτό απαιτεί καλή οργάνωση και γνώση κάποιων βασικών στοιχείων.
Πρώτα πρώτα, οφείλουμε να έχουμε μια σχετική γνώση των καιρών που επικρατούν στους τόπους όπου πρόκειται να διανυκτερεύσουμε. Και βέβαια μιλώντας για καιρούς, θα εστιάσουμε την προσοχή μας στα γνωστά μας μελτέμια, που πνέουν στο Αιγαίο τους καλοκαιρινούς μήνες.

Δεν είναι μόνο τα μελτέμια
Ξεκινώντας με δεδομένο πως τα μελτέμια είναι βορειοανατολικών διευθύνσεων στο βόρειο Αιγαίο, βόρειων στο κεντρικό και βορειοδυτικών στο νοτιοανατολικό Αιγαίο, αμέσως καταλήγουμε σε ένα γενικό συμπέρασμα: η αγκυροβολία μας πρέπει να αφορά όρμους, των οποίων η είσοδος βλέπει στο γαρμπή όσον αφορά τα νησιά του βόρειου Αιγαίου, στην όστρια όσον αφορά τα νησιά του κεντρικού Αιγαίου και στο σορόκο όσον αφορά τα νησιά του νοτιοανατολικού Αιγαίου.
Έχοντας σα γενικό κανόνα το παραπάνω συμπέρασμα, είναι πολύ φρόνιμο να αποφεύγουμε την αγκυροβολία για διανυκτέρευση σε όρμους των οποίων η είσοδος βλέπει στο βορρά, ακόμα και με τις ευνοϊκότερες μετεωρολογικές προβλέψεις.
Όμως η αγκυροβολία μας σύμφωνα με τον παραπάνω γενικό κανόνα, θα ήταν απόλυτα ασφαλής, προβλέψιμη και χωρίς εκπλήξεις, αν το Αιγαίο ήταν μια ανοιχτή θάλασσα, χωρίς τα πολυάριθμα (λατρευτά σε όλους μας) νησιά του...
Και δεν είναι έτσι! Το Αιγαίο, με τα αμέτρητα νησιά του, τη διαφορετική γεωγραφική θέση του καθενός και την ξεχωριστή μορφολογική τους διαμόρφωση, αποτελεί ένα «λαβύρινθο εμποδίων» μέσα στον οποίο είναι υποχρεωμένα να κινηθούν τα μελτέμια, διακόπτοντας έτσι την ομαλή τους πορεία. Συνεπώς, η διεύθυνση και η ένταση των μελτεμιών μεταβάλλονται σε μεγάλο βαθμό, κάνοντας σχεδόν αδύνατη την ακριβή τοπική πρόβλεψή τους. Αυτός είναι άλλωστε και ο λόγος που το Αιγαίο θεωρείται μια από τις δυσκολότερες θάλασσες, καθώς τον καθοριστικότερο ρόλο παίζουν όχι τόσο τα προβλέψιμα μελτέμια, αλλά τα παραπάνω ιδιαίτερα γεωγραφικά χαρακτηριστικά του.
Ακόμα λοιπόν κι αν αγκυροβολούμε σε όρμους των οποίων οι είσοδοι βλέπουν στο νοτιά, πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί. Καλό είναι να αποφεύγουμε τη διανυκτέρευση σε όρμους που καταλήγουν ρεματιές ή βαθιά ανοίγματα ανάμεσα σε ψηλούς ορεινούς όγκους, καθώς οι καταβατικοί άνεμοι (σπιλιάδες) που έρχονται από τη στεριά μπορεί να γίνουν ιδιαίτερα ισχυροί και επικίνδυνοι. Πρέπει ακόμα να παρατηρούμε αν ο κυματισμός που προκαλούν τα μελτέμια, «γυρίζει» μέσα στο υποψήφιο αραξοβόλι μας γιατί σε αυτή την περίπτωση, κι ενώ σίγουρα θα είναι εξασθενημένος, δε θα μας επιτρέψει να έχουμε μια ήσυχη και ευχάριστη διανυκτέρευση.

alt

Έμφαση στις πρυμάτσες
Αφού λοιπόν σταθμίσουμε τις παραπάνω παραμέτρους και επιλέξουμε τους όρμους διανυκτέρευσης, δε μένει παρά να δέσουμε σωστά ώστε να είμαστε ασφαλείς.
Ξεκινώντας από την άγκυρα, δε χάνουμε τίποτα αν τη φουντάρουμε αρκετά μακριά από την ακτή. Ισχύει βέβαια ο κανόνας πως το έκταμα του αγκυρόσχοινου ή της καδένας πρέπει να είναι τουλάχιστον τριπλάσιο του βάθους όπου αγκυροβολούμε, αλλά μη διστάσετε να αφήσετε πολύ περισσότερο. Στη συνέχεια δοκιμάστε αν η άγκυρα έπιασε καλά φερμάροντας το σχοινί ή την καδένα, και αν θέλετε να είστε ακόμα πιο σίγουροι, επαληθεύστε το βουτώντας με τη μάσκα σας. Έτσι, μπορείτε να κοιμάστε απόλυτα ήσυχοι, χωρίς την αγωνία μήπως ξεσύρει η άγκυρα σε περίπτωση που οι καιρικές συνθήκες σας προδώσουν.

Αφού έχουμε σιγουρέψει την άγκυρά μας, ερχόμαστε στην πρύμνη για να δέσουμε τις πρυμάτσες, στις οποίες γενικά δε δίνεται ιδιαίτερη προσοχή από πολλούς. Και όμως, συνήθως οι πρυμάτσες είναι αυτές που κρατούν το σκάφος, αφού ο όρμος που επιλέξαμε είναι υπήνεμος, και η σημασία της άγκυρας έρχεται σε δεύτερη μοίρα (εκτός βέβαια της σπάνιας και απρόβλεπτης περίπτωσης που αλλάξει η διεύθυνση του ανέμου).
Οι πρυμάτσες, λοιπόν, είναι αυτές που δέχονται τη μεγαλύτερη καταπόνηση, ιδιαίτερα όταν φυσούν δαιμονισμένα οι σπιλιάδες. Μη λησμονούμε πως όταν το μελτέμι πνέει με ένταση πέντε ή έξι μποφόρ, οι σπιλιάδες στις νότιες ακτές συχνά ξεπερνούν τα εννέα και δέκα μποφόρ, «σπάζοντας» τα ανεμόμετρα. Φαινόμενο καθόλου σπάνιο, ιδιαίτερα στα Κυκλαδονήσια.
Φροντίζουμε λοιπόν να δένουμε πάντοτε με δύο πρυμάτσες (και ποτέ με μία), οι οποίες μάλιστα πρέπει να σχηματίζουν γωνία μεταξύ τους, που να κυμαίνεται από 45 έως 90 μοίρες στην πρύμνη του σκάφους. Με αυτόν τον τρόπο, ελαχιστοποιούμε τις πλευρικές μετατοπίσεις του σκάφους μας. Όσο μεγαλύτερη γωνία σχηματίζουν οι πρυμάτσες τόσο μικρότερες θα είναι και οι πλάγιες μετατοπίσεις.
Όσον αφορά, τώρα, τα σημεία που θα δέσουμε τις πρυμάτσες μας, αυτά θα πρέπει να είναι πολύ σταθερά, όπως κορμοί δένδρων ή μεγάλοι βράχοι. Σε περίπτωση που δε μας ικανοποιεί κάποιο σημείο, αμφιβάλλοντας για την ευστάθειά του, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τη δεύτερη άγκυρά μας, η οποία πρέπει να είναι αναλόγου μεγέθους και βάρους με την πλωριά. Βυθίζοντάς την καλά στην άμμο, δημιουργούμε ένα ισχυρό σημείο για να δέσουμε την πρυμάτσα μας.

alt

Δεσίματα... λάσκα
Ως κόμπους επιλογής, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε την καντηλίτσα για να δέσουμε τις πρυμάτσες μας στα στεριανά σημεία, και οχτάρι για να δέσουμε στα πρυμνιά κοτσανέλα. Δένοντας στα κοτσανέλα με οχτάρι, αφήνοντας μάλιστα αρκετό σχοινί να περισσεύει, έχουμε τη δυνατότητα να τραβήξουμε το σκάφος λίγα μέτρα πιο μακριά από την ακροθαλασσιά, όπου βρισκόμαστε κατά τη διάρκεια της ημέρας, χωρίς να χρειαστεί να βραχούμε ή να φτιάχνουμε προεκτάσεις όταν έρθει η ώρα του ύπνου. Αυτό είναι κάτι που δεν πρέπει να ξεχνάμε, καθώς το βράδυ τα νερά υποχωρούν με αποτέλεσμα η ίσαλος να χτυπά στο βυθό και πέρα από τη διατάραξη της ησυχίας μας, μπορεί να προκληθεί και ζημιά αν από κάτω υπάρχει βράχος. Αλλά ακόμα και στην περίπτωση που κάποιος, έστω και μικρός, κυματισμός έρχεται μέσα στο αραξοβόλι μας, με αυτόν τον τρόπο γίνεται πιο ανώδυνος, αφού δε μας βρίσκει στα ρηχόνερα όπου έχει την τάση να σπάει.
Και βέβαια, τόσο οι πρυμάτσες όσο και το αγκυρόσχοινο πρέπει να είναι «λάσκα». Τα σχοινιά δηλαδή, να μην είναι ποτέ τεντωμένα αλλά να σχηματίζουν μια μεγάλη «κοιλιά», ώστε να επιτρέπουν το σκάφος να «δουλεύει» στη θάλασσα, ακολουθώντας αρμονικά και χωρίς καμιά αντίσταση τον παλμό του κυματισμού. Σε αντίθετη περίπτωση, τα σκορτσαρίσματα θα είναι έντονα και η καταπόνηση των σχοινιών και των κοτσανέλων τεράστια.

Με τη θάλασσα πρέπει να είμαστε πάντοτε επιφυλακτικοί. Σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να παρασυρόμαστε από το γλυκό της πρόσωπο ή την καλή μας διάθεση. Οι σπιλιάδες που πιθανόν να ξεσπάσουν μετά τα μεσάνυχτα, κατεβαίνουν με τέτοια δύναμη, που μπορεί να μας βάλουν σε επικίνδυνες περιπέτειες. Αλλά και η ρεστία που ίσως εμφανιστεί μέσα στο υπήνεμο κολπάκι μας, θα δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα αν δεν είμαστε καλά αγκυροβολημένοι.
Όταν, λοιπόν, αγκυροβολούμε για βράδυ πρέπει να μας γίνει συνήθεια να δένουμε πολύ καλά, σαν να περιμένουμε να ξεσπάσει θύελλα. Ο έλεγχος της άγκυρας, ένας κόμπος παραπάνω ή ένα σχοινί περισσότερο δε θα μας πάρουν παρά λίγα λεπτά της ώρας...

Συνοψίζοντας
Για να κοιμόμαστε ήσυχοι τις καλοκαιρινές νύχτες σε φυσικούς όρμους της αρεσκείας μας, και για να μην τρέχουμε πανικόβλητοι μέσα στα μαύρα σκοτάδια, θα πρέπει πάντα:
" Να επιλέγουμε όρμους των οποίων οι είσοδοι κοιτούν στο νοτιά και να παίρνουμε μετεωρολογική πρόβλεψη.
" Να μην αψηφούμε ποτέ τη ρεστία και τις σπιλιάδες, και να δένουμε σαν να πρόκειται να ξεσπάσει μπουρίνι.
" Να παρατηρούμε τα σημεία στα οποία δένουν οι ντόπιοι ψαράδες όταν διανυκτερεύουν στις βάρκες τους. Αυτοί γνωρίζουν καλύτερα από τον καθένα μας τους τοπικούς καιρούς και τα σημάδια τους.
" Να θυμόμαστε πως όσο σημαντική είναι η άγκυρα, άλλο τόσο σημαντικές είναι και οι πρυμάτσες.
" Αν είμαστε «πρωτόμπαρκοι» ή δεν έχουμε τη σχετική εμπειρία, φρόνιμο είναι να διανυκτερεύουμε σε φυσικούς όρμους παρέα με πιο έμπειρους.

Profile

fishingmania Alex Vasarmidakis
Κρήτη

Την θάλασσα δέν πρέπει να την φοβάσαι, πρέπει να την σέβεσαι.

Ημερολόγιο

Μάρτιος 2015
ΚΔΤΤΠΠΣ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    
Τελευταίες εγγραφές

Φάρσα στο ψάρεμα. (0 comments)

Πεσκανδρίτσα εναντίον απρόσεκτου ψαρά! (0 comments)

Τι πρέπει να κάνετε εάν πατήσετε δράκαινα ή αχινό στη θάλασσα; (0 comments)
Δυο από τους πιθανούς καλοκαιρινούς κινδύνους να...

Ποιος είναι ο διατροφικός θησαυρός της θάλασσας που εμείς αγνοούμε; (0 comments)
Ένας διατροφικός θησαυρός, όχι τόσο γνωστός για τη...

ΑΠΙΘΑΝΟ ΒΙΝΤΕΟ - Δείτε τι ανέβηκε σε σκάφος! (0 comments)

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΣΕ ΜΗΧΑΝΟΤΡΑΤΑ (0 comments)

ψάρεμα με καθετή - Εξοπλισμός μακρύ καλάμι από τον Marco Volpi (0 comments)

Η ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΧΤΑΠΟΔΙΟΥ "Από την εγκυκλοπαίδεια ο Βυθός" (0 comments)
Το κοινό χταπόδι, Octopus vulgaris είναι το τυπικό...

Δημοφιλείς εγγραφέςΑπιστία: Μην το πεις... σσσσσ...... (18)
Έπαθε αμνησία μετά από άγριο sex με... Να... (13)
5 Λόγοι για να μην στείλεις τον Υπολογιστή σου... (11)
WWF:Σε εξαφάνιση καταδικάζει η διεθνής κοινότητα... (11)
Πέντε στυλ ξυρίσματος και η ερμηνεία τους (11)

Σελίδες

Tags

Αρχείο

ΨΑΡΙΑ ΘΑΛΑΣΣΑΣ

ΑΝΕΚΔΟΤΑ ΓΙΑ ΨΑΡΕΜΑ

Χάραξη πορείας σε χάρτη

VIDEO ΨΑΡΕΜΑ

Tags

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by pathfinder blogs
Blog Catalog Submit

vasarmidakis on TheBoaters Fishing Blogs - BlogCatalog Blog Directory
Ελληνικές ιστοσελίδες

Search Engine Submission - AddMe