Τρίτη, 30 Μαρτίου 2010

Άνοιξη: Εποχή που σηματοδοτεί την παρουσία όλων των θηραμάτων στα ρηχά

του Αντώνη Δρόσου

Ο καιρός έχει αρχίσει και ζεσταίνει για τα καλά. Τα νερά, που ακολουθούν με μια διαφορά φάσης την άνοδο της θερμοκρασίας, συνεχώς ζεσταίνονται. Τα ψάρια που είχαν πιάσει τα βαθιά λημέρια, σιγά σιγά αρχίζουν να τα αφήνουν και να επισκέπτονται τα ρηχά.
Μια μετακίνηση που γνωρίζουν πολύ καλά όσοι ασχολούνται με τη θάλασσα και το υποβρύχιο κυνήγι. Βέβαια, ο μήνας που ακολουθεί, είναι απαγορευτικός για το ψαροτούφεκο, αφού έτσι έκρινε ότι είναι το σωστό ο «σοφός» νομοθέτης και επομένως το υποβρύχιο κυνήγι διακόπτεται ένα ολόκληρο μήνα.

alt

Όμως αυτό, εφόσον δεν μπορούμε να το αλλάξουμε μέχρι στιγμής τουλάχιστον, πρέπει να το σκεφτούμε διαφορετικά. Ότι είναι μια ευκαιρία για τα ψάρια να ξεθαρρέψουν αρκετά και να ξεχάσουν για λίγο τη φιγούρα του υποβρύχιου κυνηγού. Όσα ψάρια ανηφορίσουν από τα βαθιά αυτό το διάστημα, θα νιώσουν για λίγο στα ρηχά την ασφάλεια και τη σιγουριά που είχαν στα βαθύτερα λημέρια και θα κυκλοφορούν πιο άνετα. Όταν τον Ιούνιο θα ξεκινήσουν οι πρώτες εξορμήσεις, τότε θα αρχίσουν να παίρνουν τις προφυλάξεις του και ή θα κρύβονται σε πονηρά και δύσκολα σημεία ή θα ξανακατηφορίζουν προς τα βαθιά. Ο νομοταγής κι έμπειρος ψαροκυνηγός, που γνωρίζει τι συμβαίνει στο υποβρύχιο περιβάλλον, φροντίζει το πρώτο δεκαήμερο του Ιούνη να είναι όσο το λιγότερο φορτωμένος με δουλειά, για να μπορεί να εκδράμει αλιευτικώς. Οι ψαριές που θα πραγματοποιηθούν αυτές τις μέρες είναι ίσως οι πιο εύκολες, αλλά και οι πιο πλούσιες της χρονιάς. Η κυνηγετική παύση του Μαΐου και το ανέβασμα των ψαριών στα ρηχά, συνηγορούν σ' αυτό. Μια πλούσια ψαριά μπορεί να είναι και με άσπρα ψάρια. Όμως δεν είναι αυτή η καλύτερη ψαριά που όλοι επιθυμούν...

Διαβάστε τη συνέχεια στο Βυθό 184

Δευτέρα, 29 Μαρτίου 2010

Mηχανές αναζήτησης Search engine

Mηχανές αναζήτησης

Findbook search engines

Δευτέρα, 29 Μαρτίου 2010

Ψαροτούφεκο: Θολούρα, εχθρός ή σύμμαχος;

alt

Αναμφισβήτητα μετά από κάθε μας ψαρευτική εξόρμηση, εκτός από τα ψάρια που πιθανών να έχουμε πιάσει, σημαντικό μέρος στις εικόνες του μυαλού μας έχουν καταλάβει εικόνες μαγικές από εντυπωσιακούς βυθούς με μαλλιαρά μονόπετρα, απότομα κοψίματα που οδηγούν στην άβυσσο, συστάδες από ογκόλιθους που κείτονται χωμένα στην άμμο και δημιουργούν απόρθητα πολλές φορές καταφύγια για διαφόρων ειδών ψάρια καθώς και μπουλούκια από πολλών ειδών ψάρια που κολυμπούν ήρεμα ή νευρικά αναζητώντας τις περισσότερες φορές την τροφή τους.
Εικόνες που σε κάθε εξόρμηση είναι διαφορετικές ακόμα και αν ο τόπος παραμείνει ο ίδιος και που είναι τελικά υπαίτιες για τη συνεχή εγρήγορση στην οποία βρίσκεται ο ψαροκυνηγός και υπεύθυνες για τη διατήρηση του πάθους για ψαροντούφεκο! Για να μείνουν όμως αυτές οι εικόνες χαραγμένες θα πρέπει φυσικά να βλέπουμε! Φανταστείτε τον εαυτό σας να βουτάει σε ένα συγκεκριμένο τόπο μια ηλιόλουστη καλοκαιρινή μέρα με άπνοια και ορατότητες άνω των είκοσι μέτρων και να ξαναβουτάει στον ίδιο τόπο με άστατο καιρό και ορατότητες μικρές έως πολύ μικρές. Οι εικόνες που είδατε τη πρώτη φορά είναι αναμφισβήτητα πολλαπλάσιες της δεύτερης!!

Και λοιπόν;;;; Θα σκεφτεί ο μάχιμος ψαροντουφεκάς.Τί θα κάνουμε σε αυτή την περίπτωση; Τα παρατάμε και βγαίνουμε έξω; Χάνουμε το ψάρεμά μας; Κλαίμε τη μοίρα μας επειδή δεν βλέπουμε ή τα βάζουμε με το ξερό μας το κεφάλι που ενώ είδαμε πριν βουτήξουμε ότι έχει θολούρα, εμείς βουτήξαμε;;
Τίποτα απόλα αυτά! Το λευκό πέπλο που απλώνει η θάλασσα δεν είναι ο εχθρός μας! Ανάλογα με τον τόπο κα τον τρόπο που σκοπεύουμε να ψαρέψουμε μπορεί να μετατραπεί και στον απόλυτο σύμμαχο μας!
Μέσα της δεκαετίας του 90 ξεκινάω τα πρώτα δειλά βήματα ψάχνοντας για το «μονοπάτι» που οδηγεί στον άγνωστο ακόμα κόσμο που λέγεται υποβρύχιο κυνήγι! Τα βήματα αυτά γίνονται στον δύσκολο Κορινθιακό, από Πελοπόννησο μεριά, που αν μη τι άλλο δεν είναι και ότι καλύτερο για κάποιον που ξεκινάει το ψαροντούφεκο!
Το θυμάμαι σαν τώρα, κάθε φορά που έβαζα το κεφάλι στο νερό απογοητευόμουν..
Θολούρα. Ο απόλυτος εχθρός μου! Πώς θα ψάρευα; Πώς θα χάζευα όμορφες υποβρύχιες εικόνες;
Η αγωνία μου κάθε φορά που έφτανα στη θάλασσα μεγάληΘα είναι καθαρά τα νερά ή όχι;
Καλά, από ψάρια δεν το συζητώ! Αν τύχαινε κανένα μπαρμπούνι και χάζευε σκάβοντας την άμμο, κάτι μπορεί να γινόταν, τουλάχιστον γλίτωνα το δούλεμα από τους δικούς μουΟ καιρός πέρασε όμως και η ενασχόληση μου με το υποβρύχιο κυνήγι γινόταν ολοένα και συχνότερη με αποτέλεσμα στη διαδρομή αυτή στον υδάτινο κόσμο πολλά πράγματα να αναθεωρηθούν !Μαζί και η καταραμένη μέχρι πρότινος θολούρα Αττική φέτος, στα τέλη του χειμώνα, κανονίζουμε με τον Κωστάκη για γρήγορο απογευματινό ψάρεμα. Η μέρα ηλιόλουστη και σε συνδυασμό με την άπνοια που επικρατούσε δημιουργούσε την αίσθηση ότι το καλοκαίρι πλησιάζει σύντομα, ανεβάζοντας έτσι τη διάθεσή μας στα ύψη! Ντάλα μεσημέρι βρισκόμαστε είδη πάνω στο μικρό συμβατικό έτοιμοι να παραδοθούμε στα παγωμένα νερά που ακόμα και πάνω από τη βάρκα φαίνονταν θολωμένα! Πρίν καν πέσουμε μέσα προετοίμασα τον Κώστα γι αυτό που θα αντίκρυζε
- Κώστα, φαίνεται πως έχει θολούρα, μην αγχώνεσαι όμως καλύτερα είναι
Ο Κώστας με κοίταξε απορημένος μέσα από τη μάσκα γνέφοντάς μου θετικά. Το πλάνο καθορίστηκε γρήγορα και απλά! Καρτέρι, το απόλυτο όπλο ενάντια στα θολά νερά και ειδικότερα κατά τους χειμωνιάτικους μήνες όπου ακόμα και στα ρηχά γίνονται θαύματα! Ξεκινήσαμε λοιπόν εναλλάξ καρτέρια άλλοτε ρηχά και άλλοτε βαθύτερα περιμένοντας κάθε φορά με αγωνία να εμφανιστεί πίσω από το λευκό πέπλό η έκπληξη που κάθε ψαροκυνηγός αναμένει και ποθεί σε κάθε του βουτιά...

Διαβάστε τη συνέχεια στο Βυθό 185

Κυριακή, 28 Μαρτίου 2010

Ψαρεύουμε λαβράκια: Ο ικανότερος κυνηγός και ο κυρίαρχος της ακτής.

5 48

Παρασκευή, 10 Ιουλίου 2009 08:35 lavraki_1Όταν ψαρεύουμε λαβράκια δεν πρέπει ποτέ να ξεχνάμε ότι το ψάρι αυτό, το χειμώνα, είναι ο ικανότερος κυνηγός και ο κυρίαρχος της ακτής.
Αν έχουμε στο νου μας τα δύο αυτά χαρακτηριστικά, τότε πολύ γρήγορα θα το συναντήσουμε.

Πιο συγκεκριμένα, πρέπει να εκμεταλλευτούμε αυτή τη γνώση για να φτάσουμε στο επιθυμητό αποτέλεσμα που είναι φυσικά η σύλληψη ενός τέτοιου ψαριού.
Αμφισβητώντας την κυριαρχία του

Το ψάρι στην ακτή συμπεριφέρεται όπως ένα λυκόσκυλο στην αυλή ενός ξένου σπιτιού. Έτσι δεν χρειάζεται ιδιαίτερος κόπος για να το προσεγγίσουμε. Αρκεί μόνο να κάνουμε αιθητή την παρουσία μας. Κολυμπώντας αθόρυβα, προσπαθούμε να μην τρομάξουμε τα ψάρια. Με μια επίσης αθόρυβη βουτιά, καταδυόμαστε και κάνουμε στατικό καρτέρι πιάνοντας μια πέτρα ή τα φύκια του βυθού. Τα ψάρια θα αντιληφθούν από μακριά αυτή την αναστάτωση και γρήγορα θα έρθουν να μας αναγνωρίσουν. Το κακό με την παραπάνω μέθοδο είναι ότι τα λαβράκια μπορεί να βρίσκονται παντού. Έτσι δεν μπορούμε να ξέρουμε από ποια μεριά θα μας έρθουν και γι' αυτό πρέπει να μείνουμε εντελώς ακίνητοι μέχρι το τέλος του καρτεριού, μια και το ψάρι μπορεί να είναι ακριβώς πάνω από την πλάτη μας. Το μόνο που περιμένουμε είναι να περάσει το ίδιο το ψάρι μπροστά από τη βέργα μας. Πολλές φορές, βέβαια, είναι δυνατή μια μικρή διόρθωση της θέσης του όπλου που προσπαθούμε να έχουμε καλά κρυμμένο μέσα στα φύκια.

Ηχητικά καλέσματα

Μετά από αρκετά καρτέρια, τα ψάρια μπορεί να μας έχουν αναγνωρίσει και πλέον να μη δείχνουν κανένα ενδιαφέρον στη δική μας παρουσία. Αν για παράδειγμα σε ένα καρτέρι έρθουν τα ψάρια από πίσω μας και αφού μας αναγνωρίσουν χαθούν μέσα στη θολούρα, τότε αν επιχειρήσουμε καρτέρι στο ίδιο μέρος το πιθανότερο είναι να μη δούμε ούτε ένα. Έτσι, ο υποβρύχιος κυνηγός πρέπει να σκεφτεί έναν άλλο τρόπο να κεντρίσει ξανά το ενδιαφέρον του ψαριού. Τα ηχητικά καλέσματα είναι ένας πολύ καλός και αποτελεσματικός τρόπος. Μπορούμε δηλαδή να κάνουμε μερικούς λαρυγγισμούς, να τρίψουμε τη λαβή του όπλου μας πάνω σε έναν βράχο ή ακόμη και να αφήσουμε μερικές φυσσαλίδες από τη μάσκα. Έτσι, με τον παραπάνω τρόπο ακόμη και τα πιο διστακτικά ψάρια θα μας πλησιάσουν.

Κυνηγώντας... κυνηγούς

Αν μια δασωμένη και υγρή βουνοπλαγιά, το Νοέμβρη, θεωρείται ως ο ιδανικός κυνηγότοπος για την μπεκάτσα, τότε μια φουρτουνιασμένη, θολή και κρύα χειμωνιάτικη θάλασσα είναι ο ιδανικός τόπος για να κυνηγήσουν και να κυνηγηθούν τα λαβράκια. Ως γνήσιος κυνηγός, το λαβράκι επιλέγει πολλές φορές την ενέδρα για να αιφνιδιάσει και να επιτεθεί στα μικρότερα ψάρια. Έτσι κρύβεται μέσα στα φύκια περιμένοντας να περάσει από μπροστά του κάποιο ψάρι.
Σε συζητήσεις με άλλους ψαράδες που κυνηγούν το λαβράκι με καλάμια από την ακτή, παρατήρησα ότι πολλοί πιστεύουν πως το λαβράκι τρέφεται κάποιες συγκεκριμένες ώρες της ημέρας. Αυτό όμως που βλέπουν οι υποβρύχιοι κυνηγοί, να κυνηγάνε τα ψάρια όλες τις ώρες, είναι πολύ διαφορετικό από τα παραπάνω.
Έτσι οδηγούμαστε στο συμπέρασμα ότι το λαβράκι δεν κυνηγάει μόνο για να τραφεί αλλά και να θανατώσει κάθε πιθανό εισβολέα που μπήκε στη δική του περιοχή. Προσωπικά δεν ξέρω αν η ακτή είναι χωρισμένη σε περιοχές που έχουν καθορίσει τα κοπάδια των ψαριών, όπως ακριβώς συμβαίνει και με τους λύκους στο δάσος, είμαι όμως σίγουρος ότι τα ψάρια αυτά δεν ανέχονται την παρουσία κάποιου άλλου στην περιοχή τους.

Τα παραπάνω αποδεικνύονται εύκολα και από τους παράκτιους αλιείς με τα καλάμια, όταν κάνοντας χρήση διαφόρων δολωμάτων δεν έχουν καμία επιτυχία, αλλά μόλις επιλέξουν να ψαρέψουν με spinning, αμέσως τα ψάρια ορμούν στο "πληγωμένο" ψεύτικο ψαράκι. Γι' αυτό και αυτή η μέθοδος ψαρέματος είναι τόσο αγαπητή από τους παράκτιους αλιείς. Μάλιστα, σε κάποιο ψάρεμα είδα έναν ψαροντουφεκά να έχει μαζί του ένα τέτοιο ψεύτικο ψαράκι από το οποίο είχε αφαιρέσει τις σαλαγγιές και το πετούσε κάθε τόσο κάποια μέτρα μπροστά του και στη συνέχεια το μάζευε με μια πετονιά. Δεν ξέρω αν είχε επιτυχία αυτή η μέθοδος, ωστόσο το λαβράκι είναι ένα ψάρι που επιτρέπει πολλούς πειραματισμούς και σίγουρα κάποιοι από αυτούς θα αποδειχτούν πολύ αποδοτικοί.

Για spinning στο Θερμαϊκό

lavraki_3Ένα απόγευμα του Αυγούστου είχε πέσει στα χέρια μου ένα καλάμι με μηχανισμό. Μαζί με έναν φίλο μου πήγαμε κάπου πολύ κοντά στη Θεσσαλονίκη σε ένα μέρος που ακούσαμε ότι έχει πολλά λαβράκια και μάλιστα τον Αύγουστο. Έτσι αφού αγοράσα κι ένα ψευτικό ψαράκι, ξεκινήσαμε για το ψάρεμα. Μετά από λίγα λεπτά φτάσαμε σε έναν χωματόδρομο που πήγαινε παράλληλα με τη θάλασσα και λεγόταν "οδός Στέλιου Καζαντζίδη". Τελικά, στο πονηρό αυτό μέρος είχε άλλους 20 που ψάρευαν με δόλωμα. Παρ' όλα αυτά δεν απογοητευτήκαμε και αρχίσαμε τις πρώτες ρίψεις. Μετά από 10 λεπτά, ένιωσα το ψαράκι μου να σκαλώνει στο βυθό. Τραβώντας όμως λίγο δυνατότερα κατάλαβα ότι έφερνα κάτι. Ξαφνικά, ένα απότομο τίναγμα και τα φρένα του καλαμιού αρχίζουν να δουλεύουν και τα κλικ-κλικ του μηχανισμού να ηχούν σαν μελωδία στα αφτιά μας. Μετά λίγη ώρα ένα υπέροχο λαβράκι 3.200γρ. ήταν στα χέρια μας. Μαζεύτηκε όλη η παραλία. Κανείς δεν είχε βγάλει εκεί τέτοιο ψάρι. Το πήραμε και φύγαμε. Αυτή ήταν η μοναδική προσωπική μου εμπειρία σε ψάρεμα spinning και μου έδειξε καθαρά ότι το ψάρι επιτέθηκε στο ψαράκι όχι για να φάει αλλά για να το σκοτώσει. Το ψαράκι αυτό είχε προκαλέσει τα κυνηγετικά ένστικτα του λαβρακιού.

Οι "πειρατές"

Εδώ πρέπει να ξεκαθαρίσουμε κάτι πολύ σημαντικό. Κάποιοι μπορεί να αμφισβητήσουν τα παραπάνω αντιτάσσοντας ως επιχείρημα τους τόνους ψαριών που έχουν βγάλει χωρίς ποτέ να σκεφτούν τίποτα από τα παραπάνω. Αυτά όμως τα ψαρέματα δεν ανήκουν στο δικό μου κόσμο, έναν κόσμο που δεν γνωρίζω και ούτε θέλω να μάθω. Τα μανωμένα δίχτυα εκατοντάδων μέτρων που κάνουν πραγματικά αδύνατη την προσέγγιση του ψαριού στις ακτές, ο γρίπος που κλείνει μια τεράστια περιοχή της ακτής και φυλακίζει τα ψάρια, το κλείσιμο μιας ρίζας μέσα στον Αξιό και η εξολόθρευση όλων των ψαριών που βρίσκουν εκεί καταφύγιο, θα είναι πάντα καταδικαστέα και φυσικά ουδεμία σχέση έχουν με το υποβρύχιο ψάρεμα.

Γρίπος

lavraki_2Θυμάμαι χαρακτηριστικά πέρυσι το Δεκέμβριο, είχα πάει με το φίλο μου το Γιώργο για λαβράκια στο Θερμαϊκό. Η θάλασσα ήταν πολύ καλή και οι πληροφορίες που είχαμε για τη συγκεκριμένη περιοχή ήταν πολύ θετικές. Έτσι, πολύ γρήγορα, ψάρια ενός και δύο κιλών άρχισαν να στολίζουν την ψαριά μας. Με διαδοχικά καρτέρια είχαμε εντοπίσει ένα μεγάλο κοπάδι λαβράκια σε δύο μέτρα νερό και προσπαθούσαμε, χωρίς να τρομάξουμε τα ψάρια, να πάρουμε μερικά από αυτά. Όμως, σε λίγη ώρα το σκηνικό άλλαξε απότομα και άκρως επικίνδυνα. Ένα μεγάλο καΐκι ερχόταν ευθεία προς τα πάνω μας. Αν και είχαμε και οι δύο σημαδούρες και κουνούσαμε τα χέρια μας, αυτό εξακολουθούσε να συνεχίζει την ίδια πορεία προς τα πάνω μας. Λίγα μέτρα πριν μας φτάσει, έκανε μια απότομη μανούβρα, μάλιστα τα απόνερα ήρθαν πάνω μας, και άρχισε να ρίχνει κυκλικά τα δίχτυα του τόσο κοντά μας που θα μας έκλεινε μέσα. Μετά τις πρώτες "όμορφες" κουβέντες που ανταλλάξαμε, συνέχισε από θέση ισχύος να κάνει τη δουλειά του και μας ζήτησε μάλιστα να βγούμε κι έξω!

Ψάχνοντας στα θολά νερά

Συνήθως τα μέρη που κρατάνε τέτοια ψάρια είναι εγγύηση για μια καλή ψαριά. Ωστόσο, πάντα υπάρχουν νέες πληροφορίες για τόπους όπου τα ψάρια έχουν προβλήματα... υπερπληθυσμού. Έτσι, φέτος, άκουσα από πολλούς φίλους να προτείνουν το Στρυμωνικό κόλπο. Στις περιοχές της Ασπροβάλτας, των Βρασνών και ακόμη παρακάτω μέχρι τα Κερδύλια, είναι σίγουρο ότι θα βρείτε ψάρια. Ακριβώς απέναντι, στην Ολυμπιάδα και ειδικότερα ανάμεσα σε Ολυμπιάδα-Στρατώνι υπάρχουν πολλά και καλά μέρη.

Βέβαια, υπάρχουν και οι διαχρονικές επιλογές. Οι ακτές του Θερμαϊκού και από την πλευρά της Κατερίνης και από την πλευρά της Χαλκιδικής πάντα θα κρατάνε ψάρια, όπως επίσης για τους φίλους από Λάρισα οι παραλίες στο Κόκκινο Νερό, καθώς και οι παραλίες της Κομοτηνής.
Όμως, όπως πάντα συμβαίνει, μετά από τα χρόνια της αναζήτησης κάθε κυνηγός θα αγαπήσει περισσότερο κάποιον τόπο. Όχι απαραίτητα γιατί εκεί παίρνει τα περισσότερα ψάρια αλλά γιατί "δένεται" με τον τόπο και ταιριάζει στον τρόπο ψαρέματος που κάνει και ίσως γιατί εκεί έχει ζήσει μεγάλες κυνηγετικές συγκινήσεις στο παρελθόν. Όπως ακριβώς και με το κυνήγι στην ξηρά. Πολλές φορές ξενιτευόμαστε να κυνηγήσουμε τα κοπάδια των αγριογούρουνων στη Δράμα, τις φάσσες στον Όλυμπο, τις πάπιες στον Έβρο και τον Αξιό, αλλά τελικά μία τουφεκιά σε ένα κοτσύφι του τόπου σου σε συγκινεί περισσότερο από όλα.

Του Γιάννη Δρόσου

Κυριακή, 28 Μαρτίου 2010

Μυτιλήνη: Ένας ψαρευτικός προορισμός για όλους

mitilene_1Ένας ψαρευτικός προορισμός για όλους

Εκτός από τα περίφημα ούζα, τα αμυγδαλωτά και φυσικά τις υπέροχες παραλίες, η Μυτιλήνη μπορεί να προσφέρει αρκετά μεγάλες συγκινήσεις στους φίλους του υποβρύχιου κυνηγίου.

Έτσι η καθιερωμένη από πολλούς επίσκεψη στο νησί για τις καλοκαιρινές διακοπές μπορεί να συνδυαστεί με κάποιες πολύ καλές ψαριές. Όπλα, παλάσκες, ή καλύτερα όπλα, μάσκες αναλάβετε και φύγαμε για Μυτιλήνη. Ξεναγός μας σε αυτό το ψαρευτικό αφιέρωμα είναι ο ψαροκυνηγός κ. Αχιλλέας Στεφάνου που κατάγεται από το νησί και αποκαλύπτει στο «Κ&Φ» τα μέρη που κρύβουν τους θαλασσινούς θησαυρούς του.

Για λαβράκια το χειμώνα

Ο χειμώνας είναι σίγουρα η καλύτερη εποχή για το κυνήγι του λαβρακιού, ένα ψάρι που αγαπάει ιδιαίτερα τα κρύα νερά. Η Μυτιλήνη και η Λήμνος, είναι ίσως από τα λίγα νησιά του Αιγαίου, που φιλοξενούν το υπέροχο αυτό ψάρι σε τόσους μεγάλους αριθμούς και μεγέθη. Και τα δύο νησιά βρίσκονται αρκετά βόρεια στο Αιγαίο και είναι προικισμένα με φυσικούς κόλπους. Η Λήμνος έχει τον κόλπο του Μούδρου και η Μυτιλήνη τους κόλπους της Καλλονής και της Γέρας. Το καλό με τη Μυτιλήνη είναι ότι για κάποιο περίεργο λόγο οι επαγγελματίες ψαράδες δεν εκτιμούν το λαβράκι και έτσι δεν το κυνηγούν. Η χαρά του ψαροντουφεκά.

Όπως είπε ο κ. Στεφάνου ...; «ξεκινώντας από τις παραλίες του Πλωμαρίου μέχρι και το Ταβάρι, στη νότια πλευρά του νησιού, όλες οι παραλίες είναι ψαρότοποι. Άλλες είναι προσβάσιμες με συμβατικό αυτοκίνητο και άλλες μόνο με τετρακίνητο, ενώ υπάρχουν και πολλές παραλίες που πηγαίνεις μόνο με σκάφος. Φυσικά, υπάρχουν λαβράκια και στις βόρειες παραλίες του νησιού αλλά είναι λιγότερα σε αριθμούς και μεγαλύτερα όμως σε μέγεθος.
Τα ψάρια που διαβιούν μέσα στους κόλπους όλο το χρόνο αρχίζουν από τα τέλη Νοεμβρίου και μέχρι τις αρχές Μαρτίου να βγαίνουν για να γεννήσουν. Η καλύτερη εποχή είναι από 15 Δεκεμβρίου μέχρι 15 Ιανουαρίου. Αυτήν την περίοδο με κατάλληλους καιρούς μπορεί να κάνεις πολύ μεγάλες ψαριές. Πιο συγκεκριμένα, η καλύτερη ώρα είναι πάνω στο γύρισμα από νοτιά σε βοριά και βέβαια όχι κοντά στα φεγγάρια που κατεβάζουν τα νερά και διώχνουν τα ψάρια. Η θερμοκρασία του νερού είναι γύρω στους 15ο C και 12οC στα στόμια των κόλπων», αναφέρει ο κ. Στεφάνου.

Ροζ ...; καλοκαίρι

mitilene_2Η καλύτερη εποχή βέβαια για υποβρύχιο ψάρεμα είναι φυσικά το καλοκαίρι.
Η Μυτιλήνη μπορεί να προσφέρει μεγάλες συγκινήσεις σε αρχάριους αλλά και σε έμπειρους κυνηγούς. Γενικά μπορούμε να πούμε για τα ψάρια, ότι εκτός από τα άσπρα και τους παντελήδες που υπάρχουν σχεδόν παντού, στο νησί δεν υπάρχουν καθόλου σφυρίδες. Οι ροφοί και οι στήρες είναι λίγοι και σε βαθύτερα νερά,  σε αντίθεση όμως με τα συναγρίδια που υπάρχουν σε μεγάλους αριθμούς. Επίσης, σε συγκεκριμένα μέρη και εποχές υπάρχουν μεγάλα περάσματα από μαγιάτικα και τόνους.

Σύμφωνα με τον κ. Στεφάνου «ξεκινώντας από την βόρεια και ανατολική πλευρά του νησιού από το λιμάνι στο Μπαλτζίκι μέχρι και τη Σκαμνιά (το χωριό του Στρατή Μυριβήλη) είναι ένας πολύ καλός τόπος για συναγρίδια, άσπρα, και ροφούς. Τα βάθη είναι μικρά είναι μικρός ο βαθμός δυσκολίας. Σως, στα τρία νησάκια (Τοκμάκια) που έχουν πλάκες με πολλούς σαργούς. Γενικά οι περισσότεροι κάβοι π.χ., Κόρακας και Πάλιος έχουν συναγρίδια, αλλά υπάρχουν και περιοχές που κρύβουν μερικές καλές και ρηχές ξέρες. Μεγάλη προσοχή χρειάζεται σε θέματα νομιμότητας μια και το λιμενικό σίγουρα θα σας ελέγξει, αλλά προσοχή επίσης χρειάζεται και στον καιρό.
Η περιοχή έχει ιδιαίτερα καιρικά φαινόμενα και από μπουνάτσα πολλές φορές βγάζει 6αρι βοριά» τονίζει ο κ. Στεφάνου και συνεχίζει.

Η ξέρα της λάμνας

«Περίπου πέντε μίλια ανοιχτά από τη Σκαμνιά, μεταξύ Λέσβου και Τουρκίας, υπάρχει μια τεράστια ξέρα που είναι γνωστή στους ψαράδες με το όνομα Λάμνα.
Η ξέρα είναι τόσο μεγάλη που η μισή βρίσκεται στην Ελλάδα και η άλλη μισή στην Τουρκία. Το κεφάλι είναι στα πέντε μέτρα και βαθαίνει προοδευτικά. Μελανούρια του κιλού, μεγάλα κοπάδια από μαγιάτικα και πολύ μεγάλες συναγρίδες είναι τα ψάρια που κατοικούν στη λάμνα. Επίσης, οι τόνοι κάνουν έντονη την παρουσία τους σε συγκεκριμένη εποχή γύρω από τη ξέρα. Στη συνέχεια από το Μόλυβο μέχρι και τον Άναξο, που είναι τα πλέον τουριστικά κομμάτια του νησιού, δεν υπάρχει κάτι αξιόλογο. Παρακάτω όμως όσο πηγαίνουμε νοτιότερα τα πράγματα αλλάζουν. Από την εύκολη γλίστρα του Γαβαθά μπορείτε να ρίξετε το σκάφος σας και να βουτήξετε σε όλους κάβους μέχρι το Συγρί. Οι κάβοι αυτοί κρατάνε πολλές και μεγάλες συναγρίδες. Προσοχή στο νησάκι μπροστά στο Συγρί γιατί είναι απαγορευμένο λόγω αρχαιολογικού ενδιαφέροντος (απολιθωμένο δάσος), σε αντίθεση με το άλλο νησάκι της περιοχής τον Καλαθούρο, που έχει ρηχά νερά με πολλά άσπρα ψάρια και λαβράκια.» λέει ο κ. Στεφάνου και συνεχίζει.

Τα πρώτα -άντα

«Στη συνέχεια, στο νότιο πλέον τμήμα του νησιού συναντάμε το χωριό Ταβάρι. Μετά το χωριό και μέχρι τον κάβο του Αγίου Φωκά, που επίσης απαγορεύεται λόγω αρχαιολογικού ενδιαφέροντος, έχει λίγα και δύσκολα κομμάτια με άσπρα ψάρια. Για τους αρχάριους προτείνεται ο Γαρμπιάς, μπροστά στον κόλπο της Καλλονής που έχει φυκιάδες με πολλές κρυμμένες πέτρες με σαργούς, που δεν έχουν δει άνθρωπο στη ζωή τους. Αν βρείτε έστω και μια από αυτές σίγουρα από κάτω θα κρύβεται ένας μικρός θαλασσινός θησαυρός. Στις ίδιες φυκιάδες αλλά αρκετά βαθύτερα υπάρχουν μεγάλα φαγκριά μετά τα πρώτα ...;  -άντα.
Ακολουθεί το γνωστό για τα ούζα του Πλωμαρίου. Μετά το χωριό και μέχρι τον κόλπο της Γέρας ψαρεύονται και οι παραλίες.

mitilene_3Δείξτε όμως ιδιαίτερο ενδιαφέρον στα βουνά που κατεβαίνουν στη θάλασσα και συνεχίζουν μέσα στο νερό φτάνοντας σε μεγάλα βάθη. Αν οι ικανότητες είναι μεγάλες, προτείνονται τα δύο νησάκια με το όνομα Μυρσίνια, καθώς και ένα τρίτο λίγο πιο μέσα με το όνομα  Άγιος Θανάσης με πολύ βαθιά και κοφτά νερά. Στα νησιά αυτά το ψάρεμα ξεκινάει κάτω από τα 25 και είναι το μόνο μέρος του νησιού που κρατάει μεγάλες στήρες. Κατά καιρούς από τα νησάκια περνούν μεγάλα κοπάδια με μαγιάτικα. Γενικά μπορούμε να πούμε ότι το βόρειο μέρος του νησιού είναι πιο εύκολο και απευθύνεται ακόμη και σε αρχάριους, σε αντίθεση με το νότιο που τα ψάρια είναι πιο δύσκολα και πιο βαθιά.
Προσοχή όμως στον καιρό, γιατί στο νότιο μέρος του νησιού ο βοριάς που δεν ενοχλεί το ψάρεμα το απόγευμα γυρίζει σε δυτικό με έντονο κύμα που ζαλίζει και δυσκολεύει πολύ το ψάρεμα και τις μετακινήσεις με το σκάφος».

Παναγία η κρυφτή

Πέρα όμως από το ψάρεμα, η Μυτιλήνη αποτελεί έναν πολύ όμορφο τουριστικό προορισμό για όλα τα γούστα. Έτσι αν κάποιος επιθυμεί την έντονη ζωή και διασκέδαση μπορεί να επιλέξει το Μόλυβο, την Πέτρα και τον Άναξο που είναι η τουριστική ζώνη του νησιού. Αφού λοιπόν επιλέξετε τον τόπο διαμονής αξίζει να επισκεφτείτε το Πλωμάρι και να δοκιμάσετε τα ούζα του (όχι απαραίτητα τα γνωστά), με σαρδέλες Καλλονής. Επίσης αξίζει να επισκεφτεί κάποιος τη Σκαμνιά, το χωριό του Στρατή Μυριβήλη και το απολιθωμένο δάσος στο Συγρί.

Και κάτι που δεν αναφέρεται στους τουριστικούς οδηγούς. Μεταξύ του Πλωμαρίου και του Δρώτα βρίσκεται η εκκλησία της Παναγίας της κρυφτής. Ο ναός είναι προσπελάσιμος μόνο από τη θάλασσα, από τη ξηρά χρειάζεται αναρρίχηση, και είναι ουσιαστικά κρυμμένος μέσα στην κοιλότητα του βράχου. Στον προαύλιο χώρο υπάρχει μια γούρνα που αναβλύζει ζεστό νερό μέσα από την πέτρα. Η θάλασσα έχει ένα φανταστικό γαλάζιο χρώμα και όλο το σκηνικό μοιάζει να είναι βγαλμένο από παραμύθι.

Του Γιάννη Δρόσου

Profile

fishingmania Alex Vasarmidakis
Κρήτη

Την θάλασσα δέν πρέπει να την φοβάσαι, πρέπει να την σέβεσαι.

greek-sites.gr - Κατάλογος Ελληνικών Ιστοσελίδων

20212223242526
27282930
Τελευταίες εγγραφές

Η σαρδέλα σαν δόλωμα (0 comments)

Καθετή με μύδι (0 comments)
Ο Γιώργος Κατσουλάκης, ένας από τους πιο έμπειρους...

Σουπιες απ'εξω με καλαμι (0 comments)

Παράκτιο ψάρεμα και μικρό σκάφος (0 comments)

Ιαπωνία: Ματαίωσε το ετήσιο κυνήγι φαλαινών για πρώτη φορά μετά από 25 χρόνια (0 comments)
Για πρώτη φορά μετά από 25 και πλέον χρόνια η...

ΠΩΣ ΝΑ ΦΤΙΆΞΕΤΕ ΤΕΧΝΗΤΆ ΔΟΛΏΜΑΤΑ (0 comments)

ΠΩΣ ΝΑ ΦΤΙΆΞΕΤΕ ΣΙΛΙΚΟΝΟΎΧΑ ΤΕΧΝΗΤΆ ΔΟΛΏΜΑΤΑ (0 comments)

ΣΥΡΤΗ ΒΥΘΟΥ ΕΠΟΧΗ ΓΙΑ ΖΩΝΤΑΝΟ (0 comments)

Δημοφιλείς εγγραφέςΑπιστία: Μην το πεις... σσσσσ...... (18)
Έπαθε αμνησία μετά από άγριο sex με... Να... (13)
Πέντε στυλ ξυρίσματος και η ερμηνεία τους (11)
5 Λόγοι για να μην στείλεις τον Υπολογιστή σου... (11)
WWF:Σε εξαφάνιση καταδικάζει η διεθνής κοινότητα... (11)

Σελίδες

Tags

Αρχείο

ΨΑΡΙΑ ΘΑΛΑΣΣΑΣ

ΑΝΕΚΔΟΤΑ ΓΙΑ ΨΑΡΕΜΑ

Χάραξη πορείας σε χάρτη

VIDEO ΨΑΡΕΜΑ

Tags

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...